2021
Obwodnica Dzierżoniowa
Polbud Pomorze zrealizowało pierwszy etap budowy obwodnicy Dzierżoniowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382.
Mikrowybuchy – Deep Dynamic Compaction, Deep Dynamic Replacement
Technologia stosowana w celu wzmocnienia podłoża gruntowego o dużej powierzchni, stosowana przy budowie dróg, lotnisk, obiektów przemysłowych i innych budowli.
Technologię mikrowybuchów stosuje się przy budowie dróg, obiektów przemysłowych, lotnisk, portów, falochronów oraz do rekonstrukcji wałów przeciwpowodziowych i innych budowli. Pozwala ona na wzmocnienie słabego podłoża gruntowego o dużej objętości w krótkim czasie, a ponadto gwarantuje uzyskanie bardzo dobrych parametrów wytrzymałościowych gruntu.
Technologia mikrowybuchów opiera się na wykorzystaniu energii powstałej w efekcie eksplozji niedużych ładunków wybuchowych, które są umieszczane na powierzchni, wewnątrz podłoża gruntowego lub też nad dnem zbiornika wodnego.
Wzmacnianie luźnych gruntów niespoistych (DDC – Deep Dynamic Compaction)
Mikrowybuchy powodują wzrost zagęszczenia nawodnionego, niespoistego podłoża gruntowego. Dzięki przyrostowi ciśnienia wody w porach gruntu rozrywana jest dotychczasowa struktura podłoża i po jego chwilowym upłynnieniu cząstki układają się w bardziej zagęszczonej konfiguracji. Technologia ta pozwala doskonale zagęścić nawodnione luźne piaski na lądzie i pod wodą.
Wzmacnianie nawodnionych gruntów organicznych (DDR – Deep Dynamic Replacement)
Mikrowybuchy umożliwiają znaczne przyspieszenie konsolidacji gruntu poprzez uformowanie kolumn piaskowych, które pełnią rolę drenów i jednocześnie wzmacniają podłoże gruntowe. Ładunki umieszczane są w otworach wiertniczych, a następnie detonowane w kilku seriach w określonej kolejności. Dodatkowa warstwa materiału niespoistego pochodząca z platformy roboczej (np. piasku) po eksplozji chwilowo upłynnia się, wypełniając gruntem powstałą kawernę (pustkę w podłożu). W efekcie powstaje kolumna piaskowa o dużej średnicy – nawet do 2 m.
Bezpieczeństwo
Technologia mikrowybuchów nie stanowi zagrożenia dla zdrowia i życia ludzkiego oraz dla pobliskich budowli przy założeniu, że proces wzmacniania podłoża gruntowego jest odpowiednio zaprojektowany, starannie realizowany przez doświadczonych wykonawców oraz zachowana zostaje właściwa odległość od miejsca eksplozji (30-50 m).
Zalety
Niski koszt i duża szybkość wykonania.
Wydajność:
Skuteczność:
Szybkość:
Oszczędność:
Nasze realizacje
2021
Polbud Pomorze zrealizowało pierwszy etap budowy obwodnicy Dzierżoniowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382.
2017 - 2021
Z powodzeniem ukończyliśmy projekt Trasa Sudecka, obejmujący przebudowę drogi wojewódzkiej nr 379 w mieście Świdnica.
2018
Polbud Pomorze ukończyło kolejny projekt. Tym razem przedmiotem realizacji był remont mostu w Brunowie.
2015 - 2018
Zrealizowaliśmy przebudowę drogi wojewódzkiej nr 297, której celem było m. in. połączenie Bolesławca i Lwówka Śląskiego.
2016 - 2020
Ukończyliśmy budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa na drodze S-6 wraz z odcinkiem drogi S-11.
2014 - 2015
Budowę wschodniej obwodnicy miasta Brzozowa ukończyliśmy terminowo, oddając do użytku prawie 3,5 kilometrową trasę.
Miniformularz kontaktowy
Polbud - Pomorze