2021
Obwodnica Dzierżoniowa
Polbud Pomorze zrealizowało pierwszy etap budowy obwodnicy Dzierżoniowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382.
Pale i kolumny przemieszczeniowe
formowane bez wydobywania urobku
Metoda wykorzystywana do posadawiania fundamentów w różnych obiektach, jak również jako wzmocnienie podłoża gruntowego.
Jest to technologia formowania pali w gruncie bez wydobywania urobku. Metoda polega na wprowadzeniu do gruntu na zaprojektowaną głębokość żerdzi i narzędzia wiercącego, które wraz z jego pogrążaniem przemieszcza grunt na boki, formując otwór i dogęszczając grunt pomiędzy palami/kolumnami. Następnie tak uformowany otwór wypełniany jest mieszanką betonową przy równoczesnym podciąganiu do góry żerdzi. W zależności od potrzeb do tak uformowanego pala/kolumny wprowadzane jest zbrojenie.
Metoda pali i kolumn przemieszczeniowych stosowana jest dla potrzeb posadawiania fundamentów obiektów mostowych, przemysłowych, hydrotechnicznych i innych oraz do wzmacniania podłoża gruntowego np. pod drogi, linie kolejowe itp. Pale i kolumny FDP wykonywane są jako pionowe i ukośne, głównie o średnicach 400 mm i 440 mm. Maksymalne długości wykonywanych pali i kolumn w tej technologii to 25 m.
Nasze realizacje
2021
Polbud Pomorze zrealizowało pierwszy etap budowy obwodnicy Dzierżoniowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382.
2017 - 2021
Z powodzeniem ukończyliśmy projekt Trasa Sudecka, obejmujący przebudowę drogi wojewódzkiej nr 379 w mieście Świdnica.
2018
Polbud Pomorze ukończyło kolejny projekt. Tym razem przedmiotem realizacji był remont mostu w Brunowie.
2015 - 2018
Zrealizowaliśmy przebudowę drogi wojewódzkiej nr 297, której celem było m. in. połączenie Bolesławca i Lwówka Śląskiego.
2016 - 2020
Ukończyliśmy budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa na drodze S-6 wraz z odcinkiem drogi S-11.
2014 - 2015
Budowę wschodniej obwodnicy miasta Brzozowa ukończyliśmy terminowo, oddając do użytku prawie 3,5 kilometrową trasę.
Miniformularz kontaktowy
Polbud - Pomorze